Observatie in de groep

Stel, je hebt een leerling in je groep waarvan je vermoedt dat deze een ontwikkelingsvoorsprong heeft, of (uitzonderlijk) hoogbegaafd is. Maar je weet het niet zeker en er is geen reden of mogelijkheid tot een intelligentie onderzoek. Dan kan ik de leerling eenmalig of (liever) meerdere keren observeren in de groep. Hoogbegaafdheid laat zich namelijk ook zien in zijnskenmerken en het gedrag. Het is niet enkel door een IQ-test vast te stellen. Soms is een kind, om wat voor reden dan ook, niet testbaar. Een observatie kan dan uitkomst bieden.

Loop je vast met een leerling, zitten jullie in een negatieve spiraal of lopen jullie steeds tegen hetzelfde probleem aan? Laat mij meekijken in de klas, om te zien wat er tussen jullie gebeurt. Als duidelijk is waar het mis gaat, kunnen we samen werken aan een prettigere interactie. Wat heb jij nodig als leerkracht of pedagogisch medewerker? Wat heeft dit hoogbegaafde of hoogsensitieve kind nodig? En hoe kunnen jullie er samen voor zorgen dat het werkt? Je krijgt praktische tips en handvatten, zodat je weer grip krijgt en je verder kunt met het kind.  Zodat jij en je leerling weer kunnen groeien en ontwikkelen.

 

Een observatiepakket bestaat uit één of meerdere observaties, een nabespreking en een verslag met bevindingen en advies op maat.

Na de observatie weet je:

- of de leerling hoogbegaafd is

- of de leerling hooggevoelig is

- wat jouw hoogbegaafde of hoogsensitieve leerling nodig heeft

- hoe je de leerling kunt geven wat het nodig heeft

- eventueel te nemen vervolgstappen

Wil jij graag een observatie in je groep? Gericht op de leerling, jezelf of de interactie? Voor slechts € 399 (ex. BWT) kom ik drie uur observeren (in Hilversum e.o.), bepreken we dit na en krijg je mijn bevindingen en advies op schrift.
Andere opties zijn altijd bespreekbaar.

Aanmelden
Wil je een observatie inplannen, een vrijblijvende offerte of heb je nog vragen? Vul je gegevens hieronder in en dan neem ik contact met je op.